El Comité d'Ètica dels Servicis Socials de la Comunitat Valenciana publica un informe de consideracions ètiques sobre l'ocorregut després de la DANA i davant la possibilitat de futures catàstrofes, des de la perspectiva dels servicis socials - Comité de Ética de los Servicios Sociales
Ves enrere El Comité d'Ètica dels Servicis Socials de la Comunitat Valenciana publica un informe de consideracions ètiques sobre l'ocorregut després de la DANA i davant la possibilitat de futures catàstrofes, des de la perspectiva dels servicis socials
El Comité d'Ètica dels Servicis Socials de la Comunitat Valenciana publica un informe de consideracions ètiques sobre l'ocorregut després de la DANA i davant la possibilitat de futures catàstrofes, des de la perspectiva dels servicis socials
Quan es complixen sis mesos des de la fatal DANA que va ocasionar tant de sofriment a la província de València, i amb la mirada posada en la desolació que encara patixen les víctimes, el Comité d'Ètica dels Servicis Socials de la Comunitat Valenciana (CESSCV) ha elaborat un informe amb algunes consideracions ètiques sobre l'ocorregut i en previsió de futures catàstrofes, des de la perspectiva dels servicis socials.
L'informe porta per títol:
Este informe s'ha elaborat assumint la funció que, d'acord amb el decret que el regula, li correspon a este comité de promoure l'adopció de principis ètics en les polítiques socials, en la provisió dels servicis socials i en les actuacions professionals en servicis socials, així com la d'afavorir la presa de consciència professional i ciutadana sobre la importància d'una reflexió ètica en el marc dels servicis socials.
El CESSCV, que agraïx i valora l'enorme esforç realitzat per les persones professionals dels servicis socials que van atendre i atenen les noves necessitats sorgides en els municipis afectats per la DANA, pretén, d'esta manera, contribuir a la reflexió sobre els criteris ètics irrenunciables en la provisió dels servicis socials i en les actuacions professionals en servicis socials en entorns de catàstrofes.
En el seu informe, el CESSCV sol·licita que es promoga l'adopció de les següents orientacions ètiques en les polítiques socials, en la provisió dels servicis socials i en les actuacions professionals en servicis socials, en entorns de catàstrofes:
1.- Reivindicació del paper dels servicis socials.
2.- Cultiu de la consciència social.
3.- Ús adequat del digital.
4.- Escolta de les persones afectades.
5.- Detecció de noves necessitats de diversos col·lectius.
6.- Elaboració de protocols adequats.
7.- Desenrotllament reglamentari de servicis d'urgència.
8.- Reducció de burocràcia.
9.- Impuls d'avaluacions.
Juntament amb este informe, el CESSCV ha elaborat orientacions per a la realització d'estudis relacionats amb les necessitats i els dilemes ètics sorgits en els servicis socials derivats de la DANA, que ha presentat a la Generalitat Valenciana.
Finalment, reitera la seua disposició a col·laborar amb les persones responsables dels servicis socials dels municipis afectats en allò que puga ser de la seua competència, com ja fera el mes de novembre amb una carta enviada als municipis afectats per la DANA i amb un comunicat publicat en el seu web.